· Každý z nás mal už defekt na svojom aute. Vždy sa nájde niečo čo ten defekt spôsobí. Môže  to byť ostrý štrk , kameň , sklo , klinec , dezén  či celkový stav pneumatiky alebo  čokoľvek čo spôsobí uník vzduchu na kolese. Preto sa v dnešnom článku pozrieme blšie na to ako znížiť riziko defektu. Najväčšie riziko defektu spôsobuje dezén . Práve dobrá hrúbka dezénu Vám zabezpečí že cez vaše koleso nič neprejde. Hrúbka by mala byť 1.6 mm a táto hrúbka je uvedená aj vo vyhláške . Pokiaľ máte dezén kolesa iný , ako je uvedené , nemôžete ísť z takými to preumatikami na cesty a do žiadneho terénu.

 přezutí kol

· Určite sa  nezabudnite pozrieť aj na celkový stav pneumatiky. Ojazdené pneumatiky sú už vyšuchané, prasknuté alebo vyduté , vtedy a je tam väčšie riziko vzniku defektu. Ak teda vidíte že vaše pneumatiky sú staré  alebo poškodene , vymeňte ich ihneď  za nové. Výrobca udáva že maximálne použitie pneumatiky je na dobu 4-roch až 6 tých rokov . Aj keď stále vyzerajú ako nové , nechajte si ich skontrolovať v servise u certifikovaného automechanika , a radšej dajte na ich odporúčanie.  Veľké riziko defektov  môže spôsobiť aj únik vzduchu z kolies. Ak máte možnosť skontrolujte si ešte pred odchodom aký máte tlak v pneumatikách. Ak je nízky , pre istoty ich dofúkajte, pretože aj nízky tlak môže spôsobiť defekt .

 

 kola vozu

· Defekty spôsobuje aj samotný terén. Niekedy sa stane že na ceste natrafíte na niečo čo by Vám mohlo prepichnúť koleso. Nie vždy sa to dá všimnúť , preto  ak aj dostanete defekt na ceste , ihneď odstavte auto . Nikdy nechoďte z defektom ďalej , Pretože aj niekoľko kilometrov dojazdu do najbližšieho servisu ,  sa môže stať že koleso môže začať horieť následne vybuchnúť vďaka treniu o vozovku. Preto by ste nemali hodiť do takých terénov alebo ciest kde je zvýšené riziko defektu , pretože aj oprava defekt či kúpa nového kolesa niečo stojí. 

Ako zabrániť defektu
Ohodnoťte příspěvek