Viete, čo dokážu s vašim telom urobiť bielkoviny? Teda, tie kvalitné bielkoviny. Dokážu vám pomôcť schudnúť, poraziť vysoký krvný tlak či dokonca cholesterol. Ketogénna diéta, ktorej princípom je práve to, že konzumujete extrémne vysoké množstvá bielkovín, a na druhej strane žiadne tuky ani cukry, je preto jednou z najúčinnejších foriem, ktoré sa využívajú pri redukcii váhy, konkrétne pri redukcii nahromadeného tuku v tele.

Modrý keramický tanier na stole

Bielkoviny sú zdravé a chutné

Viete, kde všade sa nachádzajú vysoké množstvá bielkovín? V mnohých veľmi zdravých a chutných potravinách. Pri ketogénnej diéte je však potrebné, aby ste si vyberali také potraviny, ktoré okrem bielkovín neobsahujú aj množstvo tukov alebo cukrov. Tak napríklad také avokádo, je nesmierne bohatým zdrojom bielkovín, no zároveň aj tukov. Preto je povolené až od druhej fázy celej diéty.  Podobné je to napríklad s pohankou. Tá je plná vlákniny aj bielkovín, no obsahuje aj nejaké to množstvo sacharidov. Vhodný výber potravín, je preto pri diéte základným princípom.

Žena so spadnutým ramienkom na šatách sedí pri stole a obeduje

Môžete si to uľahčiť

Aj keď bielkovinovú diétu môžete dodržiavať tak, že si budete pripravovať pokrmy bohaté na bielkoviny a chudobné na tuky a cukry, nie je to ľahká výzva. Hlavne v začiatkoch sú sacharidy veľkým problémom, a to aj v tom najmenšom množstve. Preto je omnoho jednoduchšie, ak siahnete po už hotových pokrmoch, ktoré s navyše obohatené o soli, minerály a vitamíny, ktoré by vám mohli teoreticky pri obmedzenom režime stravovania chýbať.

Pre koho je diéta vhodná?

Skoro pre všetkých. „Skoro“, pretože napríklad tehotné alebo dojčiace ženy, ľudia s ochoreniami štítnej žľazy alebo pečene, diabetici a iné pacienti so závažnými a chronickými zdravotnými problémami, by svoje telo nemali namáhať žiadnymi diétami. Ak patríte do tejto kategórie, no potrebujete nutne schudnúť, napríklad i kvôli zlepšeniu vášho zdravotného stavu, poraďte sa so svojim lekárom. Možno vám diétu schváli.