Určite  ste už počuli o RAW . Je to stravovanie živých, surových potravín, ktoré nie sú tepelne upravené . Pri tomto spôsobe stravovania sa predmetom konzumácie stáva ovocie, zelenina, bylinky, semienka, orechy, strukoviny v pôvodnom prirodzenom stave . Vynecháva sa mäso, mliečne výrobky, cukor( biely aj hnedý), alkohol, káva a aj cigarety. Niekto si tento spôsob stravovania volí ako detox, niekto ako prevenciu a niekto tento spôsob stravovania volí ako liečbu alebo spomalenie procesu ochorenia. Celá táto filozofia stravovania je založená na tom, že sa konzumujú  tepelne neupravené potraviny, teda  v surovom stave.  Tvoria ju teda enzýmy, baktérie a mikroorganizmy, ktoré pomáhajú pri trávení. Toto jedlo má vyššiu nutričnú hodnotu a obsahuje veľa antioxidantov.

salát

Prečo si vybrať RAW?
Preto, lebo do organizmu dostávame veľké množstvo vitamínov, antioxidantov, stopových prvkov, minerálov pochádzajúcich z potravín, ktoré prijímame v pôvodnom stave, sú tepelne neupravené alebo sa pripravujú pri veľmi nízkej teplote čo znamená, že sú zachované všetky látky poprípade sa úpravou ich hodnota zvýši. RAW stravou sa zlepši vaša psychická aj fyzická pohoda, zmení sa myslenie, zvýši sa vám energia a samozrejme dôjde aj k úbytku na váhe. Hlavne v začiatkoch. Je to prirodzená reakcia na očistenie sa organizmu. Je však potrebné dávať si pozor aby k úbytku neskôr nedochádzalo.  RAW stravovanie nie je diéta ale životný štýl.

Ako prejsť na RAW stravovanie?
V prvom rade je dobre naštudovať si  odbornú  literatúru. Princípy uviesť do života. Dôležité však je byť stotožnený s týmto spôsobom stravovania a týmto životným štýlom. Môžete  do toho isť postupne alebo jednoducho zo dňa na deň. Všetko čoho sa vzdáte je mäso a výrobky z mäsa, mliečne výrobky. Je ťažké si predstaviť, že budete jesť iba surové  ovocie a zeleninu. Všetko je o zvyku. Ak na to potrebuješ čas postupuj podľa týchto bodov:

listy

1. Na raňajky si daj ovocie. Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa a preto by to mala byľ obrovská porcia. Nezabúdajte na pitný režim. Spotreba vody by mala byľ 2-3 l tekutín denne.
2. Obed si pripravte samy. Ak ste si pripravovali vegánsky obed tak si pridajte viacej ovocia. Na obed sa pripravte, že budete jesť surovú stravu, ktorý bude obsahovať viac ovocia.
3. Varenú stravu si nechajte na večeru. Bude to obrovská misa  zeleniny, zeleninového šalátu ktorý si môžete pripraviť na pare. Pri veľmi nízkej teplote. Preštudujte si,  ktorá zelenina tepelnou úpravou získava na hodnote, a ktorá je zdravšia ak nie je upravovaná. Nezabúdajte na pravidlo, že surového ovocia a zeleniny by malo byľ viac, ako varenej stravy.

Život s RAW
Ohodnoťte příspěvek
Share